4 Temmuz 2014 Cuma

Seyir Defteri Bilmem Kaç- Bördübet Amazon Koyu

29 Haziran- Bodrum- Bördübet

(Fotoğraf Club Amazonun sitesinden alınmıştır)

Güya ben gün gün seyir defteri yazıp blogumda paylaşacaktım ah ne düzenbaz oldum. Söz verip yapamamalar yine başladı. Bu blog işi ne özverili bir işmiş. Hele de benim gibi halamın deyimiyle "sıçamaz köpekler" gibi her şeyi yapmaya çalışan ama enerjisi ve vakti tüm bunlara yetmeyen bir insan için gerçekten zor iş blog işi. Biraz tembellik de var kabul ediyorum...

Sırayla yazacaktım evet ama bu cennet  köşe sırayı bozdurdu bana. O yüzden kaçıncı seyir defteri olduğunu sayamadım. Burası Gökova Körfezinde muhteşem bir koy.

Koyumuzun adı; Bördübet, büyükçe, her taraf çam ağaçlarıyla dolu... Benim muhteşem ötesi fotoğraflarıma bakarsanız anlarsınız diyeceğim ama, diyemiyorum işte ( mesaj içeriyor :)) ))

Bu yazıda Bördübet koyunda yer alan Club Amazona yer vermek istiyorum. Tek kelime ile harika bir yer lütfen gidin görün.. Beş yıldızlı otellerin gereksiz şaşaasından, beyninizi şişiren animasyonlardan, cıvıklıklardan bıktıysanız biraz kafa dinlemek istiyorsanız, bugün bu ağacın altında oturayım da kitap okuyayım, yarın da şu ağacın altında hayallere dalayım yok aman sıkıldım e tatile geldik biraz da denize girip güneşleneyim ya da aman hep deniz güneş biraz farklı bir şeyler yapayım, doğanın tadını çıkarayım vs.. aaa ne derseniz deyin işte burası tam sizlik. Neler yapabilirsiniz neler; yıldız pikniğine veya bizim gibi balık meraklısıysanız balık turlarına katılabilir ya da yine benim gibi çiçek böcek ağaç ve doğa severseniz orman yürüyüşlerine çıkabilir, kanoyla koyu gezebilirsiniz... Bir de tabi sevgiliyle el ele günü batırabilir, samanyolunun tüm yıldızlarına yeniden isim takabilirsiniz...

Ben yıllardır internetten bakar bir gün buraya muhakkak gideceğim derdim. Demek bugüne nasipmiş.

Dün saat 14'de Bodrum Milta Marina'dan yola çıktık. 23 Knots hızla sancak apazdan gelen rüzgarla sadece ön yelken açık ortalama 7 mil hız yaptık ama bizim 8.5 mili gördüğümüz de oldu. Toplam 34 mil yol yaparak, buraya mı demir atsak yok aman orada salmamız yere değer falan derken saat 8'e çeyrek vardı sonunda demir attık.

(Komşu tekne ve Club Amazon'un plajı)

Güneş kaybolmadan bindik botumuza koyulduk yolumuza. Deniz içerilere sokulur bu koyda adeta özel bir gölet gibi, belirli bir noktadan sonra su sığlaşır o yüzden plaja kadar bile tekneyle girmek pek akıllıca değil bize kalırsa.

Plajdan sonrasını küçük botumuz ile nehir gezintisi yapar gibi sığ ve sakin sularda ilerledik. Bunu siz de yapın çok keyifli oluyor. (Asıl keyifli olan dönüş yolu ama ona daha var :)) )

Çam ağaçlarıyla kaplı muhteşem bir koy burası, doğa ana tüm güzelliğini hiç çekinmeden sergiliyor...

Hareket halindeyken elim biraz titremiş ama idare edin... Çamlar denize sarılıp vals ediyor...

Sizin için yolu kolaylaştırmışlar tek yapmanız gereken bu iki renk şamandıranın arasında gitmek. Bazı yerler gerçekten çok sığ ve motorunuzun pervanesinin yere değmesine neden olabilir ama bu şamandıraların arasında kalırsanız sorun yok.

Yolun sonuna geliyoruz artık karaya çıkma vakti. Bizi bir tahta köprü ve Amazona ait rengarenk kanolar karşılıyor.

Ve geldik... Yemek saatiydi gittiğimizde biz de oturduk yemeğe hiç yabancılamadan ve çok lezzetli, samimi, keyifli bir akşam yemeği yedik... Fonda birbirinden güzel nostaljik şarkılar... Aklımda kalanlardan biri size gelsin Erol Evgin den...(İsmin üstüne tıklamanız yeterli)

Burayı bu kadar özel yapan şeylerden biri de çingene arabaları. Bütün arabalar dolu olduğu için içine bakamadım ve artık hava karardığı için fotoğraf da çekemedim. Ama internet sitesinden bir kaç fotoğraf sunuyorum sizlere.

Cam tavanlı bu çingene arabalarında yıldızları seyrederek uyumak nasıl bir şeydir düşünsenize...

Ben artık olayı abartıp çenemi çok düşürmeden ve sanki reklam yapıyormuş izlenimi vermeden, daha birbirinden farklı bir çok odası bulunan ve bence anlatmakla bitiremeyeceğim, dünyada yükselen trend glampingin (beş yıldızlı otellerden sıkılanlar için farklı ve doğayla iç içe ve de konforu da eksik olmayan kamping anlayışı gibi bir şey) hakkını fazlasıyla veren, güzel bir aile işletmesi olan otel hakkında daha fazla bilgi almak istiyorsanız buyurun Club Amazon un sitesine...

Siz siteyi incelerken e artık biz de dönelim yüzen evimize. Ama o da ne yanımıza fener almamışız, Allah'tan ben hemen özün yardımına koşup telefonumun fenerini yakıyorum ve başlıyor gecenin zifiri karanlığında ormanın içine kadar sokulan denizde yolculuğumuz... Ürkütücü ama bir o kadar zevkli yolculuğumuzda benim tedirginliğimin farkına varan kefaller hemen atılıyor öne "durun bir dakika biz size eskortluk yaparız" diyorlar ve hoplaşa zıplaşa önümüzden önümüzden gidiyorlar...

Bu arada aklım hala amazonda, burası balayında da güzel olmaz mı? :)) Ama bizden geçti, aa... yıl dönümü var ama ;)