5 Temmuz 2014 Cumartesi

Seyir Defteri - Kargılıbük-Söğüt- Gökova Yelken Kulübü

Gökova Yat Kulübü

Amazon koyunda demir atıp iki gece kaldıktan sonra yola devam ediyoruz.

Günlerden 1 Temmuz Salı

Karya kıyılarında bu sefer ki durağımız Tuzla Koyu... Tuzla Koyundan önce aslında yedi adalara girmeyi planlamıştık fakat sonra vazgeçtik. Yedi adalara gideceklere tavsiye; girerken dikkatli olun çünkü resifler ve kaya döküntüleri hatta kimi yerlerde çamur birikintisi var...
Ve işte haritamızda Tuzla koyu, bu resimde Rod Heikell'in Türkiye ve Kıbrıs Deniz Kılavuzu kitabındandır.

Tuzla koyunda bir balıkçının yanına demir attık ve halini düşündük.
Yapayalnız, geceyi bekliyor, hafif bir şarkı duyuluyor fonda, o oturmuş küçük teknesine uzaklara bakıyor belki de bir ömür peşinden gideceği kılıç balığını düşünüyordur kim bilir...
Bu yazımızın şarkısı da Kimseye etmem şikayet
İftar yemeğimizi balıkçıyla paylaştıktan sonra sabahı ediyoruz Öz'le.

2 Temmuz Çarşamba Kargılıbük

Kargılıbük'de bir restoran var, Ali'nin yeri sanırım adı da ama bizim yemeğimiz vardı ve gitmedik. Burası da çam ağaçlarıyla kaplı muhteşem bir doğa denizin rengi turkuaz, arada su yeşili dediğimiz renk var ya işte tam o oluyor... Denizin dibi genellikle toprak ve kum karışımı tuhaf bir balçık buralarda, bu da denizin rengini koyulaştırıyor.

Kargılıbük'ün girişi

3 Temmuz Perşembe

Öğle saatlerinde yola çıkıyoruz. Yelken açıyoruz yine maviliklere ama tabi kısa süreliğine çünkü yine muhteşem bir durak var önümüzde; Söğüt koyu. Öz buraya daha önce de gelmiş o yüzden biliyor hiç vakit kaybetmeden hemen giriyoruz Gökova Yat Kulübünün iskelesine.

Burası Amazon koyundan sonra medeniyetle buluştuğumuz yer oluyor. İskelede su, elektrik ve duş var. Hatta fazlası var. Buralara da yolunuz düşerse muhakkak uğrayın. Çok güzel bir restoran mevcut... Ve en güzeli burada yatılı bir yelken okulu var.

Tüm bunların dışında yine tabi ki doğası... Kocaman çam ağaçlarının içerisinde rengarenk çiçeklerle donanmış bir bahçe, bahçenin içinde gezinen ördekler... İçeride kanatlı hayvanlardan oluşan bir hayvanat bahçesi de var :) Burası tam benlik yani e hemen yanımızda deniz ve özgürlük; her an maviliklerde martı misali yol alabileceğiniz yelkenliler..

Tanıştırayım, ördek kardeş ve yavruları

Japon bahçelerini anımsatmıyor mu?

deniz ve çiçek

bahçenin bir çok yerinde rengarenk çiçekler var

ve küçük yelkenler :)

burası da restoranın bir bölümü, gemi güvertesi şeklinde tasarlanmış, arkası cennete açılan pencere gibi değil mi?

Şu tabakların güzelliğine bakar mısınız :)

Buranın güzelliklerini az çok gösterdikten sonra şimdi gelelim Gökova Yelken Kulübünün hikayesine.
1988 yılında "Deriska" maviliklere yelken açar tam 5 sene boyunca dünya denizlerinde dolaşır ve 1993'te rotasını tamamlar. Kahramanoğlu ailesi ise böylece dünyayı dolaşan ikinci Türk denizci ailesi olur. Döner dönmez çok büyük emeklerle Gökova Yelken Kulübünü kurarlar. 2002 yıllında faaliyete geçer ve bir çok sporcu yetiştirir.
 Daha fazla bilgi için hemen internet sitesine buyurun; http://gokovayelken.com/
Benim de hayallerimden biri yelkenli ile dünya turu yapmak, hiç kolay değil biliyorum ama yine de ısrarlıyım Öz'ü sürekli bir gaza getirme halindeyim ama sanırım gazla çalışmıyor :))
Biz kendi yelkenli ile dünya turumuza bir aksilik olmazsa rüzgar bizden yana eserse ve vizelerde problem çıkmazsa bu bayramda Helen kıyılarından Adriyatik'e doğru yapmayı planlıyoruz bakalım...

Bugün size bunları yine bir başka cennetten yazıyorum hafif hafif akşam rüzgarı esmeye başladı... İzninizle bu güzel rüzgarı bulmuşken ben hayallere yelken açıyorum umutla... Ve diyorum ki başka bir dünya mümkün...